Egy csomag teret kérnék

Évek óta leírhatatlan lelkesedéssel viszonyulok a pécsi kultúra iránt. Persze, hazudnék, ha azt mondanám, hogy csakis kizárólag a múzeumok, vagy a pécsi folyóiratok hoznak lázba.

A várost is imádom az emlékműveivel, a dzsámival, a Zsolnay-negyeddel, és a Király utcával együtt.

Legutoljára osztálykiránduláson jártam Pécsett, amikor még kénytelen voltam valamennyire alkalmazkodni a “csordaszellemhez”: oda kellett menni, ahová az osztályfőnök mondta, egyedül némi fortéllyal mehettünk arrafelé, amerre igazán szerettünk volna.

Hála Istennek, fortélyban sosem szűkölködtünk, így a többiekkel ki tudtunk osonni az éjszaka folyamán, hogy felfedezhessük a város “sötétebb oldalát”.

Semmilyen rossz értelmű sötétség nem volt, persze, szándékosan fogalmazok így.

Mindenesetre, ahogy így visszagondoltam arra, hogy milyen jó volt az első látogatás Pécsen, úgy voltam vele, hogy jó lenne, ha lehetőségem volna úgy felfedezni a várost, hogy nem kocogtatja senki sem a karóráját, azon aggodalmaskodva, hogy mikor megyek már aludni.

Ehhez mindössze csak annyit kellett tennem, hogy nekiállok az út szervezésének: elkezdtem böngészgetni a különféle szállások között, valamint utánanéztem, hogy milyen kulturális események várhatóak majd a látogatásom ideje alatt.

Azt azonban nem tudtam, hogy az autóval mit kezdjek, mivel sem kerékpártartó, sem pedig csomagtértálca nem állt rendelkezésemre az utazás előtt.

Ezekre azonban mindenképp szükségem volt, hogyha azt szerettem volna, hogy nyugodtan pakolhassak a csomagtartóba, valamint, hogy épségben le tudjam juttatni a kerékpáromat Pécsre.

Éppen ezért neki is álltam a keresgélésnek. Néhány percnyi kutatás után találtam rá az autofelszerelesek.hu nevű oldalra, ahol meglehetősen sok hasznos információval lettem gazdagabb mind a csomagtértálcára, mind pedig a kerékpártartókra vonatkozóan.

Megtudtam például, hogy az autofelszerelesek.hu-n háromféle kerékpártartó vásárlására is lehetőségünk van: szükségünk és szeszélyünk szerint válogathatunk a vonóhorogra szerelhető, a tetőre applikálható, illetve a hátsó ajtóra rögzíthető kerékpártartók közül.

Különösen örültem annak, hogy a tetőre szerelhető kerékpártartók segítségével akár 4-5 bicikli biztonságos szállítására is lehetőségünk adódik.

Arról nem is beszélve, hogy az autofelszerelesek.hu-ról nemcsak különféle márkájú csomagtértálcákat, hanem méretpontos gumiszőnyeg, továbbá szövetszőnyeg rendelésére is esélyünk nyílik, amelyek egytől egyig maradéktalanul illeszkednek a karosszériához, így nem kell tartanunk attól, hogy majd csúszkálni fognak a csomagtérben.

Azért is volt különösen szimpatikus az autofelszerelesek.hu számomra, mert minden ígéretet betartott, amit az oldalon leírt: a kerékpártartóval valóban épségben sikerült lejuttatnom Pécsre a biciklimet, a csomagtértálca pedig nem mászkált ide-oda még a legélesebb kanyarokban sem.

Nagyon jó volt egyedül visszatérni a városba. Nem volt perlekedő osztályfőnök, aki megítélte volna mindennemű szabadságra irányuló mozdulatomat, és akkor térhettem vissza a szállásra, amikor csak akartam.

Nem is emlékeztem, hogy ekkora távolságok vannak Pécsett: rendesen izomlázam volt már a sok sétálástól.

Még szerencse, hogy kocsival mentem, mert így legalább volt lehetőségem meglátogatni a Tettyét is, ami már régóta tervben volt.

Mikor már hazafelé vettem az irányt, azon gondolkoztam, hogy a legközelebbi utazásomra beszerzek légterelőket az autó ablakaira, mert már egy ideje zavar, hogy folyton bepárásodnak, valamint az is, hogy lehúzott állapotban a huzat szinte leviszi a fejemet.

Hála Istennek, az autofelszerelesek.hu-ról ez is könnyedén beszerezhető: csupán annyi dolgunk van, hogy kiválasztjuk a gépjárművünk típusához illő darabot, és már nem is kell aggódnunk az intenzív UV sugárzás, továbbá az erőteljes huzat okozta diszkomfort miatt.

Örültem, hogy az autofelszerelesek.hu-n ennyiféle kiegészítő megtalálható.

Nem is haboztam: hazatérés után megrendeltem a légelterelőt.